Umět se nestresovat
je dovednost.
Dá se natrénovat.

Kurz MBSR
(mindfulness based
stress reduction):

Kurz MBSR (mindfulness based stress reduction) byl vyvinut prof. Jon Kabat-Zinnem na Univerzitě v Massachusetts jako mentální trénink vedoucí k prokázáným pozitivním změnám v mozkových strukturách. Poprvé byl realizován v roce 1979 a od té doby se rozšířil do světa a má miliony absolventů. 

Co absolvováním mbsr získáte? 

Díky kurzu mindfulness získáte po osmi týdnech větší klid, nadhled, budete se méně stresovat a budete schopni lépe pracovat se svými emocemi a myšlenkami ale třeba i s bolestí. Při pravidelné domácí praxi budete objevovat moudrost svého těla i nitra, budou klesat hladiny kortizolu ve vaší krvi, což vede k celkovému ozdravení organismu. MBSR kurz nabízí podporu a motivaci, odbornou pomoc a vedení, nahrávky a další studijní materiály. 

Struktura kurzu byla podrobena mnoha výzkumům, díky kterým je při poctivém domácím tréninku po dobu 8 týdnů garantovaná změna v mozkových strukturách, které zodpovídají za zpracování stresu a emocí.  Za pomocí funkčních prvků psychologie, buddhistické meditace a jógy dochází k léčbě chronického stresu, bolesti, úzkosti a dalších psychosomatických obtíží. Naučíte se mindfulness a meditaci jako duševní trénink zaměřený na rozvíjení pozornosti k prožívání přítomného okamžiku a všímání si emocí. V kurzu je zkombinovaná moudrost východní praxe s lékařskými a psychologickými poznatky. Více podrobností a odkazy na výzkumy můžete najít v knize Jon Kabata-Zinna Život samá pohroma nebo v těchto videích zde nebo zde.

MBSR se vyučuje po celém světě s cílem pomáhat lidem zvládat stresdepreseúzkosti, bolest a psychosomatická onemocnění. Program MBSR je nabízen v nemocnicích a dalších zdravotnických centrech. Prošly jím desítky tisíc pacientů a celkem má miliony absolventů a dnes je považován za excelentní příklad praxe psychosomatické a také tzv. participativní medicíny, kdy se pacient spolu s lékaři aktivně podílí na prevenci nemocí a zlepšování svého zdraví. Před vstupem do kurzu je ale nutné zvážit aktuální situaci každého zájemce a případně s účastí počkat na stabilizovanější období – pokud například procházíte náročnou stresovou situací (rozvod, stěhování) nebo máte psychiatrické onemocnění, které není stabilizované (deprese). Kurz není vhodný pro pacienty trpící schizofrenií. Při jakýchkoli obtížích je vhodné konzultovat svou účast s vaším ošetřujícím psychiatrem.

woman, yoga, meditation

Absolvovala jsem dvouletý akreditovaný učitelský výcvik mbsr u Lot Heijke, u které mám pro tento kurz a vaše bezpečí také supervizi. Mým dalším supervizorem je Michal Dvořák, rovněž certifikovaný mbsr supervizor.

Mindfulness se se mnou můžete naučit ve třech variantách kurzů: 

1. 4 týdenní online kurz ze záznamu – kdykoli a kdekoli bez účasti naživo s přístupem na 3 měsíce

2. 4 týdenní kurz ve skupině – online naživo

3. kompletní MBSR 8 týdnů ve skupině – online naživo

4. navazující libovolně dlouhý program po absolvování základních kurzů na https://www.forendors.cz/paulafassati

Pokud byste rádi kurz darovali, můžete mi napsat o dárkový voucher na kurz v jakékoli hodnotě jako dárek s možností ročního čerpání – napište mi na paula@paulafassati.cz a připojte prosím rovnou své fakturační údaje.  Budete mít přednost v termínech a povinnost platby je až v daném roce, kdy bude kurz čerpán.

Součástí každého kurzu je příručka ve formě e-booku, zvukové nahrávky pro domácí cvičení i video nahrávky všech lekcí plus možnost 20% slevy na meditační polštáře od značky www.souladim.cz a 10% slevy na podložky ww.korkie.cz

V každém kurzu je prostor pro slevy pro rodiče na rodičovské dovolené (stačí vyplnit v přihlašovacím dotazníku) a také místo pro jedno extra stipendium za poloviční (či na požádání ještě nižší smluvní) cenu – pro kohokoli, kdo se nachází v těžké situaci a nemohl by si kurz dovolit ani se slevou na rodičovskou dovolenou (komletní kurz je s touto extra stipendijní slevou za 2500Kč (místo 6800), měsíční za 1000Kč (místo 2800). Stačí, když si o toto místo napíšete na paula@paulafassati.cz.

1. Online záznam kurzu mindfulness technik – 4x dvouhodinová lekce a jeden 6hod miniretreat mindfulness praxe. Tento kurz má zásadní výhodu v tom, že není termínově vázán – lekce si pustíte po týdnu kdykoli ve vašem čase za výhodnější cenu. Přístup budete mít otevřený celé 3 měsíce a můžete se tak k němu opakovaně vracet.

Ke kurzu dostanete studijní materiály i nahrávky pro domácí cvičení, které vám zůstanou nastálo. Nevýhodou je neúčast ve skupině a nemožnost klást přímé dotazy lektorce nebo využít zdarma osobní konzultace jako v živém kurzu stejně jako absence skupinové energie a motivace. Nicméně kurz obsahuje dotazy účastníků, které do velké míry budou podobné těm, které byste pravděpodobně položili také a získáte to nejlepší z inspirace MBSR kurzem ve zkrácené podobě tak, aby i ti, kdo nemají prostor na 8 týdnů živých lekcí a 45min domácí denní praxe, mohli proniknout do mindfulness a čerpat z ní benefity.  Kurz není kompletní MBSR, ale zkrácená volná inspirace konceptem MBSR tak, abyste mohli začít efektivně s mindfulness a čerpat benefity pro zvládánístresu. Ideální varianta, jak s kurzem pracovat je stanovit si svůj den a čas v týdnu, kdy si 4 týdny po sobě pustíte záznam a mezitím budete cvičit domácí cvičení každý den 15 min. K tomu si pak vyhradíte nejdříve po 3. lekci 1 den, kdy si dáte celodenní retreat (ideálně od 9-15 včetně hodinové pauzy na oběd). Kurz objednáte vyplněním dotazníku zde. Cena je 2100Kč vč DPH (1735,54Kč a DPH 364,46Kč) 

Pokud v průběhu kurzu zjistíte, že techniky i lektorka jsou fajn, ale preferovali byste osobnější a plnou verzi MBSR kurzu, budete mít u mě na MSBR 800Kč slevu.

Live kurzy online – termíny na ROK 2024:

2. kratší 4 týdenní online kurz trénink mozku pomocí mindfulness technik pro ty, kteří nemají možnost účastnit se rovnou celého 8týdenního kurzu mbsr. Je zde méně domácích úkolů (5-15min denně) a celkem 4 lekce po dvou hodinách. Cena 2800Kč (2 314,05 Kč plus DPH 485,95 Kč)

Rozdíl krátký kurz oproti plnému MBSR –  zkrácený kurz pokrývá všechny klíčové témata z kompletního MSBR – tedy není to jakási první půlka, která by se pak doplnila druhou půlkou. Je to celek jako takový, ale na vše je mnohem méně času (diskuse, cvičení, teorie), domácí úkoly jsou třetinové (15min oproti 45min) apod. Takže jde o to se rozhodnout, zda potřebujete větší změnu ve zvládání emocí a stresu nebo vám stačí „ochutnat“ techniky, pochopit principy a základ teorie a rozvíjet to vše pak podle svých možností (k dispozici budete mít v krátkém kurzu i delší nahrávky) a podle toho si vybrat.

Leden 2024: 11.1.-29.1. – čtvrtky 18.30-20.30, online – OBSAZENO

Květen 2024:  16.5. – 6.6. – čtvrtky 18.30-20.30, online. Miniretreat – den s minfulness v tichu bude 1.6.2024

Přihlásíte se vyplněním dotazníku zde.

Až bude kapacita naplněna, dotazník nebude aktivní – dokud ho zde vidíte, místo je. Odesláním dotazníku závazně potvrzujete svůj zájem, máte jistotu rezervovaného místa a já vám 2-3 týdny před kurzem odpovím mailem s podrobnostmi. Cena 2800Kč vč. DPH, rodičovská a studentská sleva 2300Kč vč. DPH. Maximální kapacita skupiny je 21 účastníků. Po vyplnění dotazníku dostanete cca 1-3 týdny před kurzem fakturu a po jejím zaplacení dostanete přístupové údaje do zoom a další podrobné informace.

Naučíte se základy mindfulness technik, díky kterým budete umět lépe pracovat se stresem. Později můžete navázat druhou částí kurzu, která vás naučí používat mindfulness techniky v práci s emocemi a péči o sebe.

3. kompletní certifikované 8 týdenní mbsr ONLINE kurzy: 9 setkání (8x 2,5hod plus celodenní sobotní online retreat v druhé polovině kurzu). Cena 6800Kč vč. DPH

ROK 2024: 

leden-únor: obsazen

duben-červen 22.4. – 10.6., den s mindfulness sobota 1.6. 9-15h

online pondělky 18.30-21 od , retreat den (online, sobota  ), jedna lekce xy bude ze záznamu (ne naživo kvůli výcviku). Celková cena 6800Kč vč. DPH. Sleva možná pro studenty a rodiče na rodičovské dovolené na 6000 vč. DPH. Cenu je možné rozložit až do tří splátek.) 

Přihlásíte se vyplněním dotazníku zde.

Odesláním dotazníku závazně potvrzujete svůj zájem, máte jistotu rezervovaného místa a já vám 2-3 týdny před kurzem odpovím mailem s podrobnostmi (dostanete fakturu a po jejím zaplacení dostanete přístupové údaje do zoom a další podrobné informace). 

Až bude kapacita naplněna, dotazník nebude aktivní – dokud ho zde vidíte, místo je. Maximální kapacita skupiny je 21 účastníků. Odesláním dotazníku závazně potvrzujete svůj zájem, máte jistotu rezervovaného místa a já vám 2-3 týdny před kurzem odpovím mailem s podrobnostmi a dostanete fakturu a po jejím zaplacení dostanete přístupové údaje do zoom a další podrobné informace. Online varianta, abyste se mohli připojit odkudkoliv,  včetně možnosti záznamu. Záznam je z každého setkání. Celkem 8 setkání po 2,5-3hod a jedno celodenní po 6 hod  (to je dohromady cca 30hod kurzu) 

Duben – červen pátky dopoledne 9-11.30 26.5.-14.6., den s mindfulness sobota 1.6. 9-15h

Celková cena 6500Kč vč. DPH, sleva 6000 pro rodiče na rodičovské atp. – podrobnosti stejné jako u večerního kurzu výše. Upozornění o výjimce: v pátek 3.5. – 2. lekce bude ze záznamu (kvůli mému psychoterapeutickému výcviku).

Přihlásit se můžete vyplněním dotazníku zde. Až bude kurz naplněn, dotazník nebude k dispozici.

—-

4. Pro absolventy kurzu MBSR nebo kurzu mindfulness technik či lidi se zkušeností s mindfulness:

Dlouhodobý klub pro trénink mozku a emocí pomocí mindfulness technik najdete tady: https://www.forendors.cz/paulafassati Slouží jako návazná podpora udržení a rozvíjení praxe pro absolventy všech typů kurzů. 1 náhravka s meditací týdně, 2x společná meditace v tichu pondělky a čtvrtky večer, 1 webinář měsíčně (pátky 19-20.30)

FAQ:

Jak je to se záznamem, když nestihnu lekci?

Z každého setkání je zasílán záznam pro účastníky do cca hodiny po ukončení lekce. Záznam je zaheslovaný a nikdo jiný se k němu nedostane. A pro vaše bezpečí je záznam  aktivní celý týden do další lekce, ale po té ho mažu, aby nezůstával dostupný na internetu. Pokud víte, že byste naživo chyběli více než 3x, zvažte posunutí účasti na další běh kurzu. 

Kolik času kurz zabere?

Certifikovaný mbsr kurz trvá 8 týdnů, setkání je vždy jednou týdně na necelé tři hodiny a jedno celodenní setkání v sobotu v poslední třetině kurzu – většinou po 6. lekci. Toto setkání trvá 6 hodin s pauzami – od 9 do 15hod. Pak je dobré mít ještě prostor jít ven a nechat doznít celodenní cvičení v klidu. 

Kratší kurz mindfulness technik trvá měsíc – 4 setkání po dvou hodinách a jedno celodenní setkání v sobotu. 

Kolik času zabere cvičení domácích úkolů?

Domácí cvičení v mbsr kurzu probíhá pomocí nahrávek, které ke každé lekci dostanete mailem. Cvičit by se ideálně mělo 6x týdně (1x týdně cvičíme společně na lekci). Každé cvičení má kolem 45 minut, některé týdny je k tomu ještě kratší cvičení meditace v sedě na cca 13 minut – to je možné cvičit rozděleně a dohromady to tedy v těchto týdnech vydá na necelou hodinu cvičení.

Domácí cvičení v kratším kurzu mindfulness technik trvá kolem 15 minut, rovněž podle nahrávek. K dispozici však dostanete i kompletní dlouhé nahrávky na 45 minut jako ve velkém mbsr kurzu a dobrovolně je můžete využívat a dosáhnout tak mnohem většího účinku an váš mozek.

Kolik je ve skupině účastníků?

Kurz online mívá maximálně 21 účastníků. Kurz naživo podle velikosti pronajímaného prostoru, maximálně však rovněž 21 účastníků.

Je nutné mít při online verzi zapnutou kameru?

Ano. Kurz probíhá se zapnutou kamerou po většinu času, ale vypnutý mikrofon. Ten se zapíná jen v okamžiku, kdy potřebujete něco říct.  Je to kvůli tomu, že kurz není pouhou přednáškou, ale komplexním sebezkušenostním procesem, kde je potřeba vytvořit důvěrné prostředí pro společnou práci. Nemusíte se bát, že byste o sobě museli sdílet podrobnosti ze svého soukromí, ale je potřeba, aby skupina věděla, kdo je přítomen – představte si, že byste se setkávali 8 týdnů s „černým  čtvercem“ a nevěděli, kdo tam sedí. Zároveň by tento „skrytý“ účastník neměl možnost interagovat a z kurzu by měl celkově mnohem méně.

Co vše o sobě musím sdílet během kurzu ve skupině?

Nemusíte se bát, že byste se museli svěřovat s intimními detaily ze svého života. Zcela nám bude stačit vaše křestní jméno a vše, co sdílíme se týká cvičení z kurzu. Takže, pokud nebudete chtít, nedozvíme se, zda jste ve vztahu, máte děti nebo kde pracujete. Ptáme se naopak, jak jste se měli v průběhu cvičení, čeho jste si u sebe všimli, jaké máte kolem toho otázky. Při práci v menších skupinách nebo dvojicích pak řešíte různé zadání od lektora jako například: sepište seznam všech stresorů, se kterými obvykle v průběhu dne bojujete, proberte, jak se vám dařilo najít čas na domácí cvičení a na jaké překážky jste narazili…

Jaké jsou výhody a nevýhody online formy?

Výhodou online formy je větší dostupnost, finanční a časová úspora dojíždění.  Zároveň je výhodou záznam, který pojistí lekce, kdy se nemůžete účastnit nebo umožní se vrátit k některým částem, které byste si rádi zopakovali. Nevýhodou je nutnost zajistit klidnou místnost v domácím prostředí. 

Mám malé děti, které se možná budou dožadovat mojí přítomnosti během lekce, můžu je mít chvílemi u sebe?

Pokud máte miminko nebo malé děti, které by se částečně potřebovaly pohybovat v místnosti, kde se budete na kurz dívat a cvičit, tak to je možné takto: ideálně až po úvodním cvičení, které je vždy v prvních cca 40 minutách každé lekce (kromě první), kdy byste měli mít naprostý klid. Pak následuje část rozhovorů ve skupinách či s lektorem a následně teorie a další menší úkoly typu sepište seznam např. vašich stresorů apod. – tam už přítomnost dětí ruší méně, ale ideálem je samozřejmě mít klid na celou lekci:) 

Co když nestíhám začátek nebo musím odejít dřív?

Na všech kurzech meditace je dobré ctít dochvilnost, abyste z kurzu měli co nejvíce a aby ostatní nemuseli čekat. Ale jsme lidé a jasně, že se to stát může. Pak se prostě připojíte později nebo odejdete dříve, aniž byste se museli nahlas omlouvat – potichu (bez pozdravu) vejdete/připojíte se nebo odejdete/odpojíte se, abyste nerušili ostatní a jen napíšete do chatu, že odcházíte.